Pretrazi ovaj sajt

Учитава се...

субота, 23. април 2016.

, , , , ,

Resite se zatvora



Resite se zatvora:
Jedite hranu bogatu vlaknima

   Ishranu ne treba  naglo menjati , jer tako cinite medvedju uslugu svom organizmu – zato jelovnik postepeno unosite sveze voce I povrce , intengralne zitarice I orasaste plodove.

   Iako je opstipacija ( zatvor) uobicajna pojava , ljudi o njoj ne rado govore  - jedno istrazivanje pokazalo je da bi radije otkrili sve o svojim seksualnim navikama nego o zatvoru , koji cesto prate nadutost I bolovi u stomaku . Ista studija pokazala je da  66% zena I 51% muskaraca s vremena na vreme ima problem sa zatvorom .
    Strucnjaci kazu da nema razloga za brigu ukoliko se opstipacija javlja s vremena na vreme , ali I da bi trebalo potraziti pomoc ako su problem s varenjem ucestali , kada se govori o hronicnoj opstipaciji .  Iako mnogi smatraju kako je redovna stolica znak da nema zatvora , treba imati na umu da potreba za odlaskom u toilet nije kod svih ljudi jednako cesta .

Namirnice sa vlaknima

Zasto se javlja zatvor?

   Dok ono sto smo pojeli prolazi kroz creva , voda se apsorbuje , a ostaci hrane formiraju stolicu . Misicni pokreti pomeraju stolicu kroz debelo crevo do rektuma , gde se ona oslobadja u vidu izmeta . Kada se ovaj process uspori , stolica postaje suva I tesko ju je izbaciti .

   Na usporavanje u mnogome utice nepravilna ishrana . Masna hrana , zacinjeno meso I mesne preradjevine , jaja  I mlecni proizvodi nemaju vlakna u sebi , pa je njihovo varenje otezano . Fizicka neaktivnost dodatno usporava sistem organa za varenje ,  pa su ljudi koji dan provode sedeci , ili su pak, hospitalizovani , izlozeniji su zatvoru . Zato se savetuje povecana fizicka aktivnost . Takodje , stresne situacije cesto sa sobom nose I ishranu “u hodu” uz nedostatak vremena za vezbanje ili setnju , pa su osobe pretrpane obavezama  cesto podlozne opstipaciji . Pojavi zatvora moze doprineti I neredovan odlazak u toilet , te upotreba odredjenih lekova.

Povrce protiv zatvora
Spas u hrani bogatoj vlaknima

   Ljudi koji jedu dovoljno voca , povrca , orasastih plodova I integralnih zitarica – gotovo sigurno staju na put zatvoru . Naime , ove namirnice bogate su vlaknima , koje ubrzavaju varenje I omeksavaju stolicu . Mada strucnjaci preporucuju da se dnevno unosi u organizam najmanje 25 g vlakna ( zene ) odnosno 38 g ( muskarci ) – istrazivanja pokazuju da ljudi uzimaju jedva 15 g na dnevnom nivou . Zato hleb od belog brasna zamenite onim koji sadrzi cela zrna zitarica , a umesto cipsa grickajte neslane kokice ili semenke . Bar jednom ili dva put nedeljno zamenite meso pasuljem , koji mozete dodati I salati , a umesto jaja doruckujte dve sveze jabuke ili ovsenu kasu sa suvim vocem . Medjutim , vazno je znati da nacin ishrane  ne treba menjati naglo , jer previse vlakana odjednom moze izazvati nadimanje . Zato postepeno navikavajte organizam na njih I obavezno pijte  dosta vode , jer vlakna bez vode mogu pogorsati situaciju .

недеља, 13. март 2016.

, , , , ,

Biljem do zdravlja

Saznajte  kako  se leciti lekovitim biljem .
Nas  novi video na youtube kanalu .








Pratite nas i na youtube kanalu i podelite sa prijateljima !
Lekovitost biljaka kao sto je kopriva , i mnoge druge , za lecenje svakojakih bolesti .

Lek je u prirodi  ! Pored ovog video zapisa pogledajte i nase druge klipove koje smo spremili za vas.

уторак, 01. март 2016.

, , ,

Alergija na polen



Pripremite se za sezonu alergija
   Sa prvim toplim danima krece sezona cvetanja drveca , sto kod osoba alergicnih na polen izaziva niz neprijatnih simptoma , kao sto su kijavica , crveni , oteceni kapci , crvenilo na licu I telu , umor I iscrpljenost. 

Cuvajte se !
Polen napada 
   Na samom pocetku sezone prvo cveta drvece , I to medju prvima leska . Osobe alergicne na polen drveca vec od tog trenutka mogu da imaju tegobe . Krajem marta I pocetkom aprila  pocinju da cvetaju trave , a od sredine jula pa sve dok to vremenske prilike dozvoljavaju cvetaju korovske  biljke  . Ukoliko je vreme lepo , cvetanje moze da se produzi do kraja oktobra .
   Osobe koje su alergicne na sve tri vrste polena , drveca , trava , I korova imaju tegobe od pocetka do kraja sezone cvetanja , navode alergolozi .
   Alergija se najcesce ispoljava na organima za disanje I na kozi . Najcesci simptom je zapusen nos . Ovo su karakteristicni simptomi  za alergijsku kijavicu .

   Direktan kontakt koze sa polenom biljke izaziva promene na kozi , najcesce u vidu koprivnjace . Na manjoj ili vecoj povrsini koze javljaju se manji ili veci otoci koji su iznad nivoa koze , jasno ograniceni ili sliveni , koji jako svrbe .  Ukoliko osoba boluje od alergijske astme  , pri kontaktu sa alargenom moze da dobije napad gusenja . Kontakt moze biti boravak u prirodi , rad u basti ili kosenje trave  .

Kalendar cvetanja
   Zbog neprijatnih simptoma koji mogu da dovedu I do gusenja kod osoba za koje se posumnja da su alergicne na polene , neophodno je uraditi test kod alergologa .  Test moze da uradi samo strucna , za to obucena medicinska sestra ili tehnicar , a lekar specijalista alergolog treba da procita I protumaci test . Nakon testiranja na mesavine polena drveca , trave ili korova treba uraditi test sa pojedinacnim polenima iz grupe  na koju je osoba reagovala .
   Test nije bolan I moze da se radi I kod dece . Pouzdan je I upucuje lekara koje analize dalje treba uraditi .  Ukoliko je test pozitivan , kaze dr. Plavsic , treba proveriti koncetraciju specificnih belancevina u krvi , ( IgE) koje su odgovorne za nastanak simptoma .  Test se radi na isntitutu za alergologiju I imunologiju “ Torlak “ .  Lecenje alrgije treba da odredi lekar specijalista alergolog . U Srbiji , po recima lekara , postoje isti lekovi koji se koriste svuda u svetu .

    Jedini lek koji moze da izmeni reakciju organizma , I da u vecini slucajeva kod osobe ublazi simptome alergije , jesu alergijske vakcine . Vakcine su u obliku kapi  koje pacijent koristi kod kuce , uz povremene kontrole  alergologa .
   Pacijenti koji 5 godina za redom koriste alergijske vakcine  za polen , u velikom procentu mogu da se oslobode tegoba u sezoni cvetanja  - navode lekari .

субота, 20. фебруар 2016.

, , ,

Holesterol



Holesterol , povisen nivo

   Tri glavna mesta gde ne zelite da vam se nadju naslage su vodovodne cevi u vasem domu , motor na vasem automobilu  I vase arterije . Prve ce blokirati oticanje vode iz vase sudopere , drugi ce smanjiti vasu mobilnost  , dok ce trece ugroziti vas zivot . Da bi ste stitili arterije od zapusenja – ili da bi ste ih cistili ako su vec u problemu – moracete da smanjite nivo holesterola u vasoj krvi . Ali nije svaki holesterol stetan . Holesterol lipoproteina male gustine (engl. LDL) je los ; holesterol lipoproteina velike gustine (engl.HDL) je koristan posto on pomaze da se ukloni LDL iz krvi . Cesto su promene  u ishrani I nacinu zivota dovoljne da vrate nivoe holesterola u normalan odnos.

Holesterol
holesterol


Izbacite “lose” masti iz ishrane

   Odstranite sto je moguce vise zasicenih masti iz svoje ishrane  . To znaci da predjete na meso sa manje masnih delova zivotinje I na mlecne proizvode sa manjim sadrzajem masti , kao sto su : buter , mleko , sladoled , sir , I jogurt . Izbacite iz ishrane preradjeno meso I svinjska pasteta.

   Bezite glavom bez obzira od palminog I kokosovog ulja , koja imaju veoma visok sadrzaj zasicenih masti .  Ta takozvana tropska ulja se nalaze u mnogih preradjenim namirnicama , posebno u biskvitima I keksima .

   Jos jedna vrsta masti , koje se nazivaju  transmasne kiseline , trebalo bi da se izbegava koliko je god to moguce . One se dobijaju kada se biljna ulja hidrogenizuju da bi se dobili cvrsti namazi , kao sto su margarini . One imaju isti uticaj kao I zasicene masti  . Mnogi biskviti , keksi I grickalice koji se kupuju u prodavnicama – pa cak I hleb  -puni su ovih masti .  Da bi ste ih pronasli , potrazite rec “ hidrogenizovan “ na listi sastojaka .

      Jedite vise svezeg voca , povrca I zitarica celog zrna . To je najlaksi nacin da se osecate punog stomaka kada smanjite unos mesa I ostalih masnih namirnica . Pored toga sto sadrze dosta vlakana , vitamina I antioksidansa koji smanjuju nivo holesterola u krvi I dobri su za vase srce .

   Ukoliko volite crveno meso , probajte divljac . Meso divljaci ima samo delic masnoce od kolicine koja se nalazi u mnogim vrstama govedine koja se prodaje u supermarketima . Ono , u stvari sadrzi , toliko malo masti kao I vecina riba . marinirajte meso divljaci da bi ste ga ucinili meksim .

Unosite vise dobrih masti

Prirodno lecenje holesterola


    Brojna istrazivanja pokazuju da maslinovo ulje ne samo sto snizava nivo LDL_a , vec I podize nivo HDL_a u organizmu . U jednom istrazivanju je utvrdjeno da se osobama  koje su konzumirale oko dve supene kasike maslinovog ulja na dan  , u roku od samo nedelju  dana smanjio nivo LDL_a . Koristite ga za pripremu hleba sa belim lukom , preliva za salate , pri przenju umesto margarina ili umesto drugih ulja .

   Uzivajte u kostunjavom vocu . Ono je puno zdravih ne zasicenih masti  , ukljucujuci omega3 masne kiseline . Orasi I bademi su , izgleda , posebno dobri u spustanju nivoa LDL_a .  Jedite nesto manje od pune sake ovog voca na dan I pratite kako vam pada nivo holesterola .  Ali kostunjavo voce sadrzi  mnogo kalorija , pa se trudite da ga jedete umesto drugih grickalica , a ne zajedno sa njima .

   Jedite jedan avokado dnevno I moze vam se smaniti nivo holesterola za cak 17 % . Bas kao I kostunjavo voce , on sadrzi velike kolicine masti ( a samim  tim I kalorija ) , ali uglavnom ne zasicenog tipa .

    Jedite kikiriki I buter . Da , kikiriki buter . On moze sadrzati mnogo kalorija , ali vecina masti koje on sadrzi su nezasicene  . Kupite neki “ prirodni “ kikiriki buter koji ne sadrzi hidrogenizovana ulja .

Pecajte omega-3 masne kiseline

Bademi


   Riba je mnogo vise od zamene za meso . Ona sadrzi omega-3 masne kiseline , koji snizavaju nivo LDL  holesterola . Neka vam cilj bude da jedete ribu tri puta nedeljno – cak I ako ce to biti konzervirana sardina ili sardela . Najbolji ulog su sveza skusa , tuna I losos , ribe koje sadrze velike kolicine omega-3 masne kiseline  .  Interesantno je da je to tuna , koja je konzervirana , gubi skoro sva svoja korisna ulja , dok ih sardine I vecina drugih konzerviranih riba zadrzavaju .

   Ukoliko zaista ne volite ribu , uzimajte suplemente ribljeg ulja  za svakodnevnu upotrebu koji sadrze I EPA I DHA ( dve vrste omega-3 masnih kiselina) . Uzimajte po 1000 mg dva puta na dan  .
   Kuvajte jela sa crnim lukom – posebno sa crvenom vrstom ovog luka . Crni luk je bogat jedinjenjima sumpora   koja podizu nivo HDL_a , a sadrze I antioksidans poznat kao kercetin , koji se bori protiv LDL holeserola . Crvena boja crvenog luka potice od drugih korisnih antioksidansa poznatih kao flavonoidi .
   Seme lana je odlican izvor omega-3 masti I rastvorljivih vlakana  . Izmeljite ovo seme I dodajte ga u jogurt ili cerealije za dorucak . U jednom istrazivanju je utvrdjeno da unosenje dve supene kasike mlevenog semena lana na dan spusta nivo holesterola za 18% . Prodavnice zdrave hrane prodaju seme lana I laneno ulje , ali za smanjenje holesterola je bolje da uzimate seme . Ukoliko kupujete celo zrno , smeljite ga pre nego sto ga pojedete , jer ce inace proci kroz vas sistem za varenje a da se nije razlozilo .

Uzmite svoj ovas

Vitaminima protiv holesterola


   Ovsena kasa je bogat izvor rastvorljivih vlakana  , koja u crevima formiraju masu slicnu gelu , sto smanjuje kolicinu masti  koje apsorbuje vas organizam .Konzumiranje jedne cinije ovsene kase na dan ima uocljivo dejstvo snizavanja nivoa holesterola . Izaberite ovas koji se brzo kuva ili onaj tradicionalni radije nego instant cerealije  za toplu ovsenu kasu .
   Ostali posebno dobri izvori rastvorljivih vlakana su suve sljive , jecam , plavi paradajz I asparagus .
   Dodajte svojoj ishrani rastvorljiva vlakna u obliku semena psilijuma ( ispaghula) . Ono se prodaje u prodavnicama zdrave hrane I apotekama . Jedna supena kasika izdrobljenog semena psilijuma ima istu vrednost kao I cinija cerealija sa visokim sadrzajem mekinja . Dodajte ga bilo kojem jelu ili soku . Mozete I jednostavno upitati svog apotekara za laksativ na bazi psilijuma koji obicno nosi natpis “ prirodno” ili “biljno” . Istrazivanja su pokazala da svakodnevno uzimanje oko 10g semena psilijuma tokom 8 nedelja moze smanjiti nivo holesterola do 7% .

Pruzite cedjenje holesterolu

Prirodom protiv holesterola


   Sveze iscedjen ili sok od pomorandze iz tetrapaka moze poboljsati ravnotezu holesterola u vasem organizmu . Ucesnici nedavno izvrsenog istrazivanja koji su tokom jednog meseca pili tri case soka na dan imali su za 21% povisen nivo HDL_a I za 16% nizi odnos loseg prema dobrom holesterolu  ( LDL_a prema HDL_u).

Niacin: treba li ili ne treba ?
U visokim dozama B vitamina niacin moze snizi nivo holesterola . Ali nemojte ga uzimati osim ako vam vas lekar ne preporuci precizno odredjenu dozu I ne nadlega vase zdravstveno stanje dok ga uzimate . Niacin ima efekat snizavanja LDL holesterola , dok istovremeno povecava nivo HDL  holesterola – I po tome podseca na lekove koji se izdaju na recept . Ipak , kolicina potrebna  da se uberu plodovi ovog dejstva niacina je veoma velika , a kada uzimate njegove prevelike doze rizikujete pojavu mnogih pratecih efekata . Neke osobe dobijaju neprijatne napade toplote a postoji cak I rizik od ostecenja jetre. Zato nije pametno uzimati suplemente niacina bez savetovanja sa lekarom.

Zasto ne piti vino?

   Alkohol – bez obzira koju vrstu pijete – podize nivo  “ dobrog “ HDL holeresterola . “ Umereno “ znaci  jedna jedinica na dan za zene I 2 jedinice na dan za muskarce. Ako pijete vise od toga , steta ce daleko premasiti bilo kakvu korist . Crveno vino nudi dodatne dobrobiti u obliku mocnih antioksidanasa koji poticu iz pigmenta  kozice grozdja .  ( Jedna jedinica alkohola je kafanska mera zestokih pica , odnosno jedna mala casa vina ili ¼ litre piva  standardne jacine ).

Ukljucite se u sportski zivot

Zasnirajte svoje cipele za setnju I zustro koracajte 30 minuta dnevno . Umesto toga bi ste mogli posetiti vezbaonicu ili 30 minuta hodati na pokretnoj traci . Ili idite na plivanje ili trcanje pre I posle posla  . Koristi od redovnog vezbanja su neosporne . Istrazivanja pokazuju da ce fizicka aktivnost smanjiti vas ukupan rizik od bolesti srca I sloga  . A redovno vezbanje takodje pomaze da se kontrolisu dijabetes I povisen krvni pritisak , d kojih su oba nezavisni faktori rizika  za bolest srca .

Belog luka I djumbira

Zdravom hranom protiv holesterola


   Uzmite svoju dnevnu dozu belog luka – ili svez beli luk ili tablete belog luka  . Beli luk sadrzi supstancu zvanu alicin , koja se smatra odgovornom za njegovo dejstvo u snizavanju holesterola . Ako se odlucite za suplemente belog luka , potrazite etericno oblozene proizvode da bi ste sprecili pojavu  “ zadaha na beli luk “ . Suplementi bi trebalo da obezbede ukupnu alicinsku snagu od 4000 µg po tableti .
   Cetiri puta na dan uzimajte kapsule djumbira . Uobicajna doza je 100 do 200 mg . Istrazivanja ukazuju na to da supstance u djumbiru pomazu u smanjenju apsorcije I povecanju izlucivanja LDL holesterola .

субота, 13. фебруар 2016.

,

Tofu



Tofu riznica proteina

Nezaobilazan sastojak azijske kuhinje , tofu,  poslednjih decenija postao je omiljen I sirom planete , a kako sadrzi visok procenat vaznih nutrijenata , mnogi ga smatraju superhranom.



   Legenda kaze da se tofu ili sir os soje poceo proizvoditi pre vise od dve hiljade godina , I tako sto je kuvar slucajno sipao nigari  ( rafinisanu morsku so) u sojino mleko . Spravlja se po istom principu kao I obican sir . Dakle , nakon koagulacije stavlja se u specijalnu tkaninu I pritiska kako bi se ocedio visak tecnosti .
   U zavisnosti od toga koliko se tecnosti istisne pri presovanju , moze biti mekan , suv ili ekstrasuv . Tofu se najvise koristi u azijskoj kuhinji , ali se poslednjih decenija prosirio po celom svetu , a narocito je popularan medju veganima I vegeterijancima .

Idealan za vegane

   Tofu ima nisku kalorijsku vrednost , ali je bogat izvor proteina . U 100 g tofua nalazi se cak 11 g proteina . Poredjenja , radi u 100 g mlevene junetine nalazi se do 9 g proteina . Od kolicine proteina verovatno je jos znacajniji njihov sastav . Naime , razlikuju se od vecine namirnica biljng porekla , soja sadrzi tzv . kompletne proteine . U njihovom sastavu su sve esencijalne amino – kiseline , to jest one koje ljudski organizam nemoze sintetisati I koje obicno uzimamo preko namirnica zivotinjskog porekla .
   Predpostavlja se da sojini proteini snizavaju nivo loseg holesterola u krvi . Zbog toga , tofu nezamenljiv u ishrani vegana I vegetarijanaca .

Tofu sir
Nizak sadrzaj masti
Iako polovina kalorija u tofu siru  otpada na masti , u jednoj porciji naci cete u proseku oko 5 g masti . Ista kolicina junetine sadrzi oko 15 g masti , a ne sadrzi holesterol . Recimo , pola solje mleka sa 2% mlecne masti sadrzi oko 9% holesterola , a u porciji ribe od 75 g nalazi se I 100 mg holesterola . Takodje , tofu sir obiluje kalcijumom .
   Prosecna porcija ima oko 450 mg kalcijuma ili 40% od neophodnog dnevnog unosa , pa se stoga preporucuje osobama koje boluju od osteoporoze , ili pak spadaju u rizicnu grupu . Pored toga, ovaj proizvod je dobar izvor gvozdja: porcija tofu sira koja bi odgovarala polovini solje sadrzi oko 2 mg . Inace , muskarcima se preporucuje 8 mg gvozdja dnevno , a zenama dvostruko vise .

Pomoc u menopauzi

   Sir od soje sadrzi I fitoestrogene izoflavone , koji su po strukturi slicni zenskom hormonu estrogenu , pa u telu imitiraju njegovu funkciju . Prirodno se vezuju za receptore estrogena , ukljucujuci celije dojke . Poznato je da fitoestrogeni iz soje mogu  biti od velike pomoci zenama u menopauzi , kad prestaje lucenje , sto izaziva razne neprijatne simptome  . Iako nivo fitoestrogena u soji nije toliko visok da bi mogao potpuno zameniti funkciju estrogena – moze ublaziti valunge  .

Stiti kardiovaskularni sistem

Tofu
Neke studije ukazuju na to da  konzumiranje fermentisanih proizvoda  od soje , poput tofua , deluje blagotvorno na kardiovaskularni sistem . Naime , tofu sadrzi vise bioaktvinih peptida , koji ulaz\e u sastav proteina , nego nefermentisani proizvodi od soje. Takodje , sadrzi dve veoma vazne belancevine  - glicinin I konglicinin . Ove belancevine se tokom fermentacije  razlazu na peptide , koji imaju antooksidativno I antiupalno dejstvo , a pritom I snizavaju nivo krvnog pritiska .


 

Popular Posts

Zdrav zivot

Zdrav zivot
priorodno lecenje

What's Trending?

Copyright 2014 prirodno lecenje. Омогућава Blogger.

prirodno lecenje

Prirodno lecenje je Lecenje prirodnim lekovima , lekovitim biljem i biljnim cajevima, razlicitih vrsta bolesti : akne, afte , psorijaza, zenske bolesti , giht i mnoge druge